Cisse is geboren! 

De keizersnede stond gepland voor 28/09 rond 12u. Maar Cisse koos zelf zijn geboortedatum – waar ik stiekem heel blij mee ben! Geen onnatuurlijke datum gekozen volgens planning van de gynaecoloog maar gewoon op “vraag” van de natuur! 

De nacht van vrijdag op zaterdag verliep vrij onrustig voor mij. 4-5x naar toilet, slijmprop verloren, harde buiken… Zaterdagavond was er een monitor gepland, dus ik dacht nog bij mezelf: daarop zal misschien wel al wat weeënactiviteit te zien zijn 😉

Rond 5u30 ging ik nogmaals naar toilet, en dan merkte ik bloedverlies op. Dan heb ik toch maar besloten om de papa wakker te maken. Snel ook omie verwittigd, bleek ze al onderweg naar haar werk… Ze is snel teruggekeerd 😉 

Rond 6u30 zijn we toegekomen in het ziekenhuis. Ik mocht onmiddellijk aan de monitor en bleek dat de weeën kwamen om de 10 min. Na even te mogen relaxen in het bevalbad en daarna weer een tijdje aan de monitor, werd duidelijk dat de weeën niet afzwakten maar regelmatiger en heviger werden. 

Na een telefoontje naar OK, kregen we te horen dat ik snel naar beneden ging mogen en dat het dus echt tijd was om Cisse geboren te laten worden! 

Om 11u53 werd Cisse keizerlijk (en krijsend en plassend 🙄😜) geboren!!! 

49cm op het latje en 2kg645 in zijn bloot gatje 


Over de kleine complicatie (gaatje in blaas gesneden tijdens keizersnede) misschien later meer, maar uiteindelijk is het belangrijkste dat met Cisse alles goed gaat! 

3 gedachtes over “Cisse is geboren! 

  1. Eef,je hebt da heel goe gedaan,ben zeer trots op jou.
    Je hebt me,toen ik erbij mocht zijn bij de keizersnede,het gevoel gegeven de trotste omie van gans de wereld te mogen zijn,
    Het was een hele mooie ,ontroerende ervaring die op mijn netvlies staat gebrand.
    Dikke proficiat aan de trotse ouders
    Proficiat aan grote broer Menno.
    Welkom Cisse en Berrekesterreke
    het verdriet om jou zal er altijd zijn
    Toch brengt Cisse weer wat zonneschijn .
    xxx omie

    Like

  2. Wat fijn om dit fantastische nieuws te mogen lezen en dan nog met zo’n sprekende foto! Een hele dikke proficiat aan de hele familie! Ook een spoedig herstel gewenst. Hopelijk heb je niet te veel last van die complicatie…

    Like

Plaats een reactie